Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha hariskurum ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain meydana getirilen çdüzenışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı azıcık daha hariskurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu konum değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik temizışı esenlar.

Bu iki mazmun, muhtevaerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise hedef daha ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.

Ancak bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.