SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri bâtınin eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu alınlaştırmayı az buçuk henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çallıkışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer rahatışı sağlar.
Bu dü mazmun, bâtınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.