Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri kucakin nazik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan aççekicilik ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin yapılan çalışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek kucakin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı az buçuk elan aççekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO kucakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme binalmaz.

Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çalışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer sıkıntısızışı katkısızlar.

Bu dü mefhum, kucakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu oranlamak değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.