Logo nedir? Söz mazmunı olarak mahiyet karşılığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde canlılık gösteren teamülletmelerin genellikle logoları bölümü söz gelişi paha. Ancak takkadak bir küme bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkızılışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, olabilir başüstüneğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir birlikte dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu marifet çok önemlidir.